Forside » 1.–4. trinn » Undervisningsopplegg

Undervisningsopplegg

   1.–4. trinn

Gjere, lære, oppleve – 
eit sjangerprosjekt
3.–4. trinn
(No, Nat, RLE)

Fagtekst i bruk
3.–4. trinn
(No)

Faktatekster om dyr
3.–4. trinn
(Nat, No)

Eventyr
1.–2. trinn
(No)
x

Edderkoppar
3.–4. trinn
(Nat, No)

Detektivarbeid i fortidas
fotspor
3.–4. trinn
(Samf)
Bokstaver i tekst og på tastatur
1.–2. trinn
(No, Samf, Mat)
Digital dømmekraft
Mål etter 2. trinn
Drammen kommune/Senter for IKT i utdanningen
Digital dømmekraft
Mål etter 4. trinn
Drammen kommune/Senter for IKT i utdanningen
Internett og nettvett
Grunnleggende kurs for barneskolen
IKT for elever
Mer informasjon på www.minskole.no
Stein og fossiler
(1.–2. trinn)
(Nat)
Naturfagsenteret/
Naturfag.no
Vær og værvarsling
(3.–4. trinn)
(Nat)
Naturfagsenteret/
Naturfag.no
Barnekonvensjonen –
Navn og nasjonalitet
(No, RLE)
IKT-senteret: Minstemme.no
Eidsvoll og kongene – kryssord
(Samf)
IKT-senteret: Minstemme.no
TV-aksjonen 2014: Vann forandrer alt
(1.–2. trinn)
(Samf, No)
TV-aksjonen 2014 Kirkens Nødhjelp i samarbeid med Gyldendals digitale undervisningsplattform Salaby
Øvelser for klassen
Mål: Gjøre elevene til mer bevisste brukere av webområder og få dem til å tenke mer over spørsmål som pålitelighet, gyldighet og subjektivitet.
Medietilsynet: Trygg bruk: Skole
Vær en venn på nett (desember 2015)er et metodehefte til bruk på 1.–4. trinn i grunnskolen fra Redd barna. Heftet inneholder forslag til undervisningsopplegg som dekker aktuelle kompetansemål i LK06.
Hvilket dyr skal ut? (barnetrinn og mellomtrinn)
(Samf, No)
Undervisningstips fra
Eva Bratvold

Til toppen