Forside » 8.–10. trinn » Undervisningsopplegg

Undervisningsopplegg

Kan vi stole på forskning? Kritisk lesing av forskningsartikler

   8.–10. trinn
Yngstemann på Eidsvoll
(No, samf)
IKT-senteret: Minstemme.no
 Årene før 1814
(No, Samf)
IKT-senteret: Minstemme.no
Facebook og den gylne hånd
(No)
IKT-senteret: Minstemme.no
Kunst i lys av Bibelen
(RLE, No, Samf)
Andre verdskrigen
(Samf, No)
Hva om?
(Samf, No)
Seksualitet og samfunn
(Nat, Samf, No)
Klima
(Nat, Samf)

Verdensdelene
(Samf)

Hva er rusmidler og
hvorfor blir de brukt?
(No, Nat)
Digital dømmekraft
Mål etter 10. trinn
Drammen kommune/Senter for IKT i utdanningen
Internett og nettvett
Repetisjonskurs for ungdomstrinnet
IKT for elever
Mer informasjon på www.minskole.no
Øvelser for klassen
Mål: Gjøre elevene til mer bevisste brukere av webområder og få dem til å tenke mer over spørsmål som pålitelighet, gyldighet og subjektivitet.
Medietilsynet: Trygg bruk
Dinosaurjakt
(Nat)
Naturfagsenteret/
Naturfag.no
Helse opp i røyk
(Nat)
Naturfagsenteret/
Naturfag.no
Kildekritikk (avis som nettkilde)
(No, Samf)
Avis i Skolen-Agder/www.medietilsynet.se
TV-aksjonen 2014: Vann forandrer alt
(8.–10. trinn)
(Samf, RLE)
TV-aksjonen 2014 Kirkens Nødhjelp i samarbeid med Gyldendals digitale undervisningsplattform Salaby
Blogg i undervisningen
(No, Nat, Samf)
Senter for IKT i utdanningen
Korleis arbeide med informasjon frå fleire kjelder?
(Samf, Nat)
Utdanningsdirektoratet : Ungdomstrinn i utvikling : Lesing i naturfag
Kan vi stole på forskning? Kritisk lesing av forskningsartikler
(No, Samf, Nat)
Ungdomstrinn i utvikling : Lesing i naturfag
Vær og værobservasjoner
(5.-10. trinn)
(Samf, Nat, Eng)
Senter for IKT i utdanningen: IKT i praksis

Til toppen